Capo Caccia i La Pelosa – najpiękniejsze miejsca na Sardynii

Po całym dniu w urokliwym Bergamo, przyszła pora na to, na co tak naprawdę czekaliśmy, czyli lot do Alghero. Lądujemy w nocy, więc o pierwszym wrażeniu i zapierających dech w piersiach widokach ciężko cokolwiek powiedzieć. Następnego dnia rano zaglądamy do naszej skrzętnie przygotowanej listy “must see”. Na pierwszy ogień idą Capo Caccia i La Pelosa.

sardynia capo caccia

W trakcie krótkiego lotu na Sardynię, udaje nam się poznać rodowitego Sardyńczyka, który właśnie leciał na wakacje do domu. Na co dzień mieszka w Meksyku, gdyż jak twierdzi na Sardynii nie ma pracy. Przy okazji dowiedzieliśmy się, jakie miejsca są najpiękniejsze według lokalsa. Oczywiście wszystko dopisaliśmy do listy.

Niestety… z realizacją były problemy.

Zwiedzanie Sardynii północno-zachodniej cześć 1, czyli Capo Caccia

Wracając jednak do pozytywnych rzeczy – pierwszy dzień na wyspie okazał się bardzo przyjemny. Pogoda do zwiedzania była idealna. O kąpieli w morzu raczej przestaliśmy marzyć.

capo caccia sardynia

Do chodzenia po skałkach przylądka Capo Caccia temperatura była optymalna, więc tego dnia nie było na co narzekać. Widoki zresztą też nie zawiodły. Miejsce było bardzo malownicze.

sardynia atrakcje capo caccia

Na przylądku Capo Caccia znajduje się popularna jaskinia – Grotte di Nettuno. Dotrzeć do niej można schodząc (a w drodze powrotnej wchodząc, auć 🙁 ) 656 wykutymi w skalnej ścianie schodami lub dopływając łodzią. My oczywiście zdecydowaliśmy się na spacerek schodami. Według Huberta było warto, ja się troszkę zmęczyłam. 😉

capo caccia grotte di Nettuno

Sardynia wczasy

grotte di Nettuno Sardynia

Mimo wysiłku, nie zazdrościłam ludziom na statku, który bujało niemiłosiernie. Turyści wybierający taki rejs pewnie myśleli, że będzie łatwo, miło i przyjemnie, a wysiadali niechętnie cali przemoczeni. 😉 Samo obserwowanie tego “spektaklu” było ciekawym doświadczeniem.

Sardynia capo caccia

My jedynie zajrzeliśmy do jaskini. Dalsze zwiedzanie to koszt 13 EUR/osoba. Grotte di Nettuno ma około 4 km, jednak turyści zobaczyć mogą jedynie kilkaset metrów. Na środku groty odwiedzający podziwiać mogą jezioro ze stalagmitem “Chrzcielnica”.

zwiedzanie Sardynii

Sardynia zwiedzanie

Zwiedzanie Sardynii północno-zachodniej cześć 2, czyli La Pelosa

Po zachwytach nad przylądkiem Capo Caccia, który zdecydowanie spełnił nasze oczekiwania, pojechaliśmy realizować kolejny punkt z naszej listy – La Pelosa. Tutaj przekonaliśmy się, że plażowanie w październiku na Sardynii jest możliwe. Nie brakowało również śmiałków, którzy się kąpali w tej jakże pięknej, lecz w naszym odczuciu niestety zimnej wodzie.

Sardynia La Pelosa

Kolor wody lazurowy, widoki malownicze – rewelacja. Latem na pewno byśmy z niej prędko nie wyszli. Tym razem tylko zamoczyliśmy stópki i podziwialiśmy widoki 😉

plaża La Pelosa Sardynia

plaże Sardynia

Plażę La Pelosa znajdziecie w północno-zachodniej części Sardynii. Jeżeli więc wybieracie się do Alghero to koniecznie tutaj zajrzyjcie. Niektórzy nawet twierdzą, że jest to jedna z najpiękniejszych miejscówek na wyspie. Nam trudno jest ocenić, wszak całej Sardynii nie widzieliśmy.

La Pelosa Sardynia

co zobaczyć w Alghero

Ale nie tylko my decydujemy. W kilku rankingach La Pelosa zajmowała miejsca w pierwszej 10 plaż we Włoszech, a czasem nawet w Europie!

Hubert na plaży La Pelosa

Sardynia atrakcje

Od tych pięknych widoków i słońca zrobiło się leniwo. Jak widać nie tylko nam.

kot La Pelosa Sardynia

Dalej jedziemy w miasto! 😉 Przed nami Castelsardo!