Kalabria atrakcje: najpiękniejsze plaże

Kalabria leżąca na południu Włoch to jeden z najpiękniejszych regionów tego kraju, jaki odwiedziliśmy. Piękne plaże, które poszczycić się mogą mianem najczystszych w Europie, to jedna z najbardziej oczywistych rzeczy kryjących się pod hasłem “Kalabria atrakcje”. Zabytki owszem występują, ale jest ich zdecydowanie mniej niż w innych częściach Italii. W Kalabrii to atrakcje stworzone przez naturę grają pierwsze skrzypce. Jeżeli się tam wybieracie – sprawdźcie, czego nie może zabraknąć na Waszej liście. Jeżeli szukacie idealnego miejsca na urlop – to prawdopodobnie właśnie znaleźliście!

kalabria włochy

Po prawie 20-stu podróżach do Włoch możemy powiedzieć wprost – Kalabria to region wspaniały. Nigdzie indziej nie doświadczyliśmy tylu pięknych widoków w połączeniu z małą liczbą turystów i przystępnymi cenami. Powierzchnia “czubka buta”, bo tak określa się Kalabrię, tylko w około 10% jest równiną. Łącząc to z lazurowymi wodami Morza Tyrreńskiego otrzymujemy mieszankę doskonałą. Obok wspaniałych kalabryjskich miast i miejscowości, spektakularne plaże z górami w tle.

Kolejność wymieniania plaż jest oczywiście przypadkowa i nie oznacza to, że ostatnia jest najbrzydszą. 🙂 Trudno byłoby nam się zdecydować na taki ranking. A mamy już jakieś tam doświadczenie, bo pisaliśmy np. o najpiękniejszych atrakcjach na Lanzarote. Obrady żury były wtedy naprawdę dłuuugie!

Kalabria atrakcje: Plaża w Pizzo

kalabria pizzo plaża

Zaczynamy od niewielkiej plaży w miejscowości, w której mieliśmy okazję zatrzymać się na 2 noce podczas naszej wizyty w Kalabrii. Jest to plaża darmowa – tak jak wszystkie plaże w tym regionie, które odwiedziliśmy. Odwrotnie do sytuacji, która miała miejsce podczas naszej podróży do Kampanii kilka lat temu.

pizzo kalabria

Plaża, a właściwie zatoka, otoczona od północy i zachodu falochronem, charakteryzuje się błękitną wodą i dość łagodnym zejściem. Podczas naszej wizyty woda była jeszcze dość chłodna, mamy nadzieję, że od lipca do września jest cieplejsza. 😉 W pobliżu znajdują się bary i restauracje, a na wspomnianym falochronie od północy jest mała promenada. Można z niej podziwiać plażę oraz górujące nad nią stare miasto w Pizzo. Można również na nią spojrzeć z góry – trzeba jedynie wdrapać się na poziom Zamku Murata, a potem podążać dalej w górę np. samochodem, w kierunku drogi ss18.

plaża pizzo kalabria

Kalabria atrakcje: Plaża w Tropei

kalabria atrakcje

Dużo już zachwytów sformułowaliśmy na temat Tropei we wpisie o najpiękniejszych miastach i miasteczkach w Kalabrii. Nie dość, że samo miasteczko jest niezwykle urokliwe, a widoki zapierają dech w piersiach, to plaże należą tutaj do jednych z najpiękniejszych w Europie (w naszym osobistym rankingu). Zobaczcie sami!

tropea plaża

Najlepszym punktem obserwacyjnym (jeżeli plaże chcecie jedynie zobaczyć 😉 ) jest Kościół na Wyspie – Santa Maria Dell’Isola skąd na wschód i na zachód ciągną się plaże z turkusową wodą, białym piaskiem i wyrastającymi z tyłu wysokimi klifami. Kolory są bardzo zachęcające (szczególnie w upalny majowy dzień), ale warto być uważnym przy wchodzeniu do wody – zejście jest dość strome. Kiedy już popływacie w tej niesamowitej wodzie i rozleniwicie się na dobre, to pamiętajcie o tym, że jeżeli będziecie mieli ochotę wrócić do miasta to czeka Was kilkadziesiąt schodów, które mogą być męczące 😉 Widoki i doznania są jednak warte każdego wysiłku!

Tropea atrakcje

plaża w Tropei

*****

Kalabria atrakcje. Spiaggia di Michelino (Parghelia)

kalabria najpiękniejsze plaże

Nieopodal Tropei (bo jakieś 2-3 km w linii prostej) znajduje się niemniej efektowne wybrzeże o jakże niezwykle dźwięcznej nazwie. Białe i szare skały, które na konkretnych przylądkach mają swoje nazwy: Della Rigna, Palombaro i La Pizzuta, obmywane są przez wyjątkowo czyste Morze Tyrreńskie.

kalabria parghelia plaża

To właśnie ten widok był jednym z piękniejszych, jaki mieliśmy okazję zobaczyć w tej części Włoch. Był niesamowity do tego stopnia, że nie zeszliśmy na dół i przyglądaliśmy się plaży Michelino z góry 😉 A tak na serio to po prostu nie mieliśmy już czasu i była to nasza ostatnia atrakcja w Kalabrii, którą podziwialiśmy. Z informacji praktycznych: plaża znajduje się obok miejscowości Parghelia – trzeba do niej zjechać z ss522 a następnie skręcić w lewo. Przed zejściem na dół z klifu, na którym wzniesiono miejscowość, polecamy zatrzymać się przy tarasie widokowym, który pełni też rolę parkingu na kilka aut oraz chodnika na dół do wybrzeża. Widoki miażdżą.

kalabria atrakcje Michelino

najpiękniejsze plaże we Włoszech

A nieopodal widać już Tropeę…

plaża Tropea

Kalabria atrakcje. Spiaggia Di Riaci

włochy plaże

Spacerując plażą Di Riaci nie mogliśmy oprzeć się wrażeniu, że już tutaj byliśmy. Mi na myśl przychodził Canal D’Amour, który mieliśmy okazję zwiedzić na Korfu, Monika natomiast wspominała Scala dei Turchi, które widziliśmy na Sycylii. Zapewne można porównywać ją jeszcze do kilku innych spektakularnych plaż z wysokimi klifami i błękitną wodą. Taka właśnie jest Spiaggia Di Riaci.

plaże we włoszech

włochy gdzie na plaże

Znajdziecie ją mniej więcej w takiej samej odległości jak przedstawiona przed chwilą Spiaggia di Michelino… tylko, że w drugą stronę (na zachód). Na miejscu jest darmowy, duży parking, restauracje i bary. Sama plaża jest bardzo szeroka, zejście jest dość strome, a woda błękitna i czysta. Charakteryzuje się ciekawymi formacjami skalnymi (po lewej i po prawej). Jeżeli będziecie mieli ochotę się przespacerować to polecamy iść w prawo – po drugiej stronie skał znajdują się mało uczęszczane plaże i widać z nich Tropeę. Trochę żałujemy, że przyjechaliśmy tutaj popołudniu, podobno wcześniej lazur wody jest tak mocny, że “pękają oczy”!

kalabria atrakcje plaże

kalabria spiaggia di riaci

Kalabria atrakcje. Capo Vaticano

capo vaticano kalabria

Jadąc dalej na południowy-zachód, w odległości około 11 km od Tropei, znajdziecie prawdziwą perłę południowych Włoch. Jedyne w swoim rodzaju miejsce, wspaniały przylądek, którego nazwa to Capo Vaticano. Przejrzyste i czyste Morze Tyrreńskie spotyka tutaj nieco surowe i zarazem niezwykłe krajobrazy. W tym miejscu królują błękity, szarości i zielenie. Jeżeli lubicie robić zdjęcia – polecamy pojawić się tutaj w środku dnia, będziecie zachwyceni!

kalabria atrakcje

Dojazd jest tutaj dziecinnie prosty, asfaltowa droga wiedzie do parkingu, potem pozostaje jedynie krótki spacerek w dół (po lewej miniecie knajpę z przepięknym widokiem). Ze szczytu wysokiego klifu rozpościera się unikatowy krajobraz m.in. na Costa Viola, czyli Wybrzeże Fiołkowe (bo tak nazywa się ta część Kalabrii). Nazwę zawdzięcza barwie Morza Tyrreńskiego o zachodzie słońca. Plaże w tym obszarze to niewielkie zatoczki z piaskiem i żwirkiem. Najbardziej popularna to Spiaggia Grotticelle. Szczególnie w lato plaże w Capo Vaticano bywają zatłoczone (jest to kurort wakacyjny), ale na początku czerwca było tutaj całkiem spokojnie.

kalabria najpiękniejsze plaże

plaże w kalabrii

Kalabria atrakcje. Marinella di Palmi

kalabria spiaggia della marinella

Koniecznie! Koniecznie, jeżeli wybierać się będziecie do Scilli. Po prostu musicie tutaj zajechać. Choć pogoda podczas naszej wizyty była wyborna to plaża była zupełnie pusta. Najlepszym miejscem, żeby podziwiać Marinella di Palmi jest Belvedere La Motta – punkt widokowy w formie wysuniętej nad klifami kładki.

kalabria atrakcje

Plaża, której inna nazwa to Spiaggia della Marinella to tak na prawdę niewielki pasek żwiru i kamieni wciśnięty między schodzące do morza szczyty gór Aspromonte. Błękitna woda i szare skały tworzą urokliwe widoki.

Kalabria atrakcje. Plaża w Scilli

atrakcje w kalabrii

Kolejne z miejsc, którym już się zachwycaliśmy we wpisie o najpiękniejszych kalabryjskich miejscowościach. Plaża w Scilli to żwir i małe kamienie. Zabierzcie koniecznie ze sobą jakieś klapki albo buty do wody, bo potem będzie cierpienie… 🙂

kalabria scilla plaża

Spiaggia Di Scilla ma długość około 600 metrów i praktycznie ze wszystkich stron otoczona jest zabudowaniami. Największe wrażenie robi jej wschodni kraniec, czyli Castello Ruffo. Jeżeli wybierzecie to miejsce na plażowanie, to będziecie to robić pośród naprawdę zacnych krajobrazów. Samochód zostawić można przy ulicy biegnącej wzdłuż plaży: Via Cristoforo Colombo. Przy tejże “promenadzie” znajdzie restauracje i bary, w których serwują zimne… napoje!

kalabria plaże

Kalabria atrakcje. Palmi

plaże w kalabrii

Zestawienie kończymy plażą, która jest idealną do długiego wypoczynku na piasku. Znajduje się ona dość niedaleko Marinella di Palmi jednak jest od niej znacznie dłuższa – ok. 850 metrów. Każdy znajdzie tutaj miejsce na swój ręcznik czy parawan. 😀

najpiękniejsze plaże w Kalabrii

Do tej plaży trafiliśmy w sumie przez przypadek, bo mieszkaliśmy niedaleko w rewelacyjnym hotelu. Plaża z góry wygląda bardzo przyjemnie, jest mało turystycznie (na początku czerwca). Obok plaży znajdują się knajpy, których polecić nie możemy 😉 Jeżeli jednak szukacie miejsca na spokojny wypoczynek, to warto zajrzeć na plażę w Palmi.

*****

Czy już wpisaliście swoją ulubioną plażę w Kalabrii, którą musicie zobaczyć? 😉

Podobał Ci się ten wpis? Polub nasz profil na Facebooku i na Instagramie.